24 maja 2012

Najprostsze ciasto rabarbarowe


Sezon na rabarbar dawno zaczęty, przepisów na pyszne ciasta już mnóstwo opublikowano, postanowiłam więc i ja nadrobić zaległości :) Ciasto jest bardzo proste i szybkie w wykonaniu i bez obaw można dać więcej rabarbaru :) (źródło: Mój Ogródek)


Najprostsze ciasto rabarbarowe

200 g masła
130 g cukru
1 cukier waniliowy
łyżeczka proszku do pieczenia
200 g mąki pszennej
40 g mąki ziemniaczanej
4 jajka
sól
rabarbar

Masło ucieramy z cukrem, cukrem waniliowym oraz szczyptą soli. Dodajemy kolejno jajka. Masę łączymy z mąką pszenną, ziemniaczaną i proszkiem do pieczenia. Wyrabiamy na gładkie ciasto. Rabarbar kroimy na kawałki o długości ok. 2 cm. Ciastem napełniamy wysmarowaną masłem keksówkę. Na cieście układamy owoce (można je lekko powciskać). Pieczemy w 170° przez 45 minut. Po upieczeniu posypujemy cukrem pudrem, albo nie :)






4 komentarze:

  1. Proste i szybkie przepisy są super, zwłaszcza jeśli wychodzą z nich takie pyszne rzeczy:) Pycha!

    OdpowiedzUsuń
  2. Piękne ciasto,ja chyba dodam truskawek bo nie mam rabarbaru.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Z truskawkami nie próbowałam, ale do tego ciasta pasują chyba wszystkie owoce :) Jak wypróbujesz nowy wariant to daj znać jak smakowało :)

      Usuń
  3. Ciasto wyszło przepyszne,ale dodałam borówki bo akurat były w promocji w Lidl i nie żałuję bo znikło jeszcze ciepłe.

    OdpowiedzUsuń