26 października 2011

Sycylijskie ciasteczka sezamowe


Ciasteczka znalezione na blogu Domowe Wypieki. Spodobały mi się bo … takie sezamowe :-) Ciasteczka są bardzo szybkie do upieczenia i bardzo kruche, natomiast smalec nie jest w nich wcale wyczuwalny czego się na początku obawiałam :-) Następnym razem spróbuje upiec je jednak z masłem. Przepis cytuje za autorkami.



Sycylijskie ciasteczka sezamowe
  • 250 g mąki
  • ok. 1/2 szklanki mleka
  • 70 g smalcu lub miękkiego masła
  • 70 g cukru pudru
  • 1 łyżka miodu
  • sezam do obtoczenia ciastek

Wymieszać mąkę i smalec. Dodać cukier, szczyptę soli i miód rozcieńczony z mlekiem. Wyrabiać ciasto aż będzie gładkie i elastyczne. W razie potrzeby dodać trochę mleka. Gotowe ciasto, przykryć folią i odstawiłam na godzinę. Rozgrzać piekarnik do 180 ° C. Ciastka formować na kształt pałeczek o długości 5cm i grubości 2 cm (mnie wyszło ok. 25 ciasteczek). Spłaszczyć je lekko, a następnie obtoczyć  w sezamie. Układać na blaszce pokrytej papierem do pieczenia. Piec ok. 20 minut. Ciastka można trzymać kilka dni w szczelnie zamkniętym pojemniku.



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz